Thursday, March 15, 2007

Aloitettua - Beginnings















Tällä erää minulla on varsinaisesti kesken kaksi työtä. Tätä Ullan sukkamallia soveltaen olen kutomassa 7 veljestä Raidasta polvipituiset sukat. Laitoin muutaman silmukan vähemmän ja tein yhden kavennuksen, mutta pitsikuvio on ohjeen mukainen. Kivaa rentouttavaa TV-neulomista, etenevät hiljalleen. Ullassa on muuten useammatkin kauniit sukat joita varmaan kokeilen joskus. Nytkin oli hankala valita, mutta halusin polvisukat joissa olisi vain sivussa kuvio ja nuo Kuuran kosketus -sukat tuntuivat istuvan tähän ideaan parhaiten.















Toinen aloitettu työ on tytölle Fritidsgarnista. Kyseessä on pikkuisen isompi juttu, jota olen suunnitellut pitkään, mutta en vielä uskalla paljastaa enemmän yksityiskohtia. Vasemmalla näkyy huovutettu mallitilkku. Tännekin on siis levinnyt pinkkivillitys, johon olen useammassa blogissa törmännyt. Tosin kyse on tytön mausta, ei minun ;)

I'm currently knitting a couple of new projects. The knee high socks borrow the lace pattern of this model in Ulla. Because I use thicker yarn (7 veljestä Raita) I reduced the stitches. I love the lace pattern, it's very relaxing, suited for TV knitting. Ulla has several lovely sock patterns that I will surely use at some point. I had difficulties choosing between the patterns but this one fit best the image of simple lace pattern on the side that I had been planning.

The pink thing is something a bit more demanding for my daughter that I've planned a while now. There is a felted swatch to the left of the picture but I do not dare to reveal more details quite yet.

No comments: