Tuesday, August 22, 2006

Kuin sieniä sateella - Sprouting hats



Kesän kuluessa olen virkkaillut puuvillalangasta lakkeja - kaksi tytölle ja yhden itselle.

In the course of the summer I have crocheted a few hats - two for my daughter and one for me.






Lanka: Gjestalin puuvilla/Yarn: cotton from Gjestal
Koukku: nr 3/Hook: nr 3
Malli: omasta päästä/Model: my own

Tässä ensimmäinen yritys tytölle. Noihin lierin yläpuolisiin reikiin on tarkoitus laittaa nauha. Tässä kuvassa päälaki on hassun muotoinen, se ei oikeasti ole noin suippo.

This is the first attempt to my daughter. It's still missing a band, see the holes? The tip has a funny shape in this picture, it is not that pointed, really.




Tässä tytön toinen hattu.
The second hat for my daughter.

Valkoinen lanka- White yarn: Gjestal 8/4 Baby Bomull
Koukku - Hook: nr 3
Malli - Model: my own



Ja tällainen tuli minun hatustani. Tavoittelin sellaista 20-30-lukujen tunnelmaa. Muodosta ei ihan tullut sellainen kuin halusin. Ehkä teen uuden yrityksen villasta...

And this is how my hat turned out. I was aiming for 20's/30' feeling, but the shape is not quite right. I think I'll make another try of wool...




No comments: